top of page

علياء عزت

٢٠ أبريل ٢٠٢٤

علياء عزت

إزاي تشتري أحسن شقة في مستقبل سيتي

إزاي تشتري أحسن شقة في مستقبل سيتي

لو بتدور على أحسن شقة في مدينة المستقبل، تعالى أقولك فين هي أحسن شقة، وإزاي كمبوند روسيل بيوفرلك أحسن شقة في New Cairo.

روسيل سيتي أول مدينة المستقبل

روسيل سيتي أول مدينة المستقبل، يعني لو قررت تشتري شقتك في روسيل سيتي، أحب اأكدلك انك وفرت على نفسك وقت كبير كنت هتقضيه يوميًا في الطريق والزحمة؛ لأن روسيل سيتي دقايق من التجمع ومدينة نصر، وده اللي هيخيلك قريب من مكان شغلك ومدارس الأولاد وأي مكان متعود تروحه.

وفّر مجهود وفلوس في روسيل سيتي

لأن الشقق في روسيل متشطبة؛ انت هتوفر على نفسك أهم 3 حاجات لما تشتري شقتك في روسيل. أول حاجة الفلوس؛ لأن الشقق في روسيل كاملة التشطيب، والحقيقة هي أنك هتوفر مبلغ أكبر من اللي انت متخيله، بسبب ارتفاع الأسعار عند ميعاد استلام الشقة، ده غير ان هتوفر مجهود المشاوير كل يوم علشان تتابع التشطيب، والأهم انك هتوفر على نفسك وقت، التشطيب ممكن يضيع عليك سنة كاملة بعد ميعاد الاستلام من غير ما تستفيد من بيتك، لكن في روسيل بمجرد ما تستلم بيتك هتقدر تسكن فيه.

أهم ميزة هتضمنها لما تشتري شقتك الجديدة في روسيل سيتي، ان الكمبوند هيكون جاهز بالكامل بمجرد ما تستلم شقتك، والمبنى بالكامل هيكون متشطب وجاهز يعني هتضمن الهدوء اللي كان ممكن يسببه التشطيب على مدار مدة طويلة وانت بالفعل ساكن.

Compound Rosail in New Cairo

الحياة في روسيل هادية

أغلب مساحة كمبوند روسيل اتخصصت للمساحات الخضراء، والـ Lakes؛ علشان تكون حياتك في روسيل بتتميز بالهدوء. بجانب الخدمات اللي متوفرة كلها في الكمبوند علشان راحتك وراحة أسرتك؛ لأن روسيل خصص 18% من مساحة الكمبوند للمباني، في مقابل 82% من المساحة كانت من نصيب المساحات الخضراء والخدمات، وده اللي ممكن تتأكد منه لما تزور الموقع، لأن بالفعل كمبوند روسيل محقق نسبة إنشاءات على أرض الواقع، وده كمان يطمنك انك هتستلم بيتك في ميعاده من غير أي تأخيرات.

عيش تجربة الـ Lake House لأول مرة في القاهرة

روسيل قدمت شكل جديد للـ Lake House في القاهرة، لأنها وفرتلك بيت بيقدملك مميزات الفيلا بسعر الشقة، وبيضمنلك حياة من الخصوصية والهدوء؛ لأن بيتك ليه مدخل خاص، وجراج خاص للعربية. كمان الـ Lake House في روسيل بيقدم تقسيمات جديدة الأولى من نوعها، بتوفر لكل سكان الـ Lake House الخصوصية والراحة؛ لأنك بتقدر تختار بيتك بجاردن أو روف على حسب تفضيلك.


وبكدة أكون أكدتلك ان أحسن شقة في مدينة المستقبل هي في روسيل سيتي؛ لأنك هتوفر على نفسك وقت ومصاريف ومجهود؛ لأنك هتستلم شقتك متشطبة بالكامل. وتقدر في روسيل تعيش تجربة الـ Lake House في القاهرة، وانت قريب من كل مكان حواليك.

5.0

شكرا لمشاركتنا رأيك

تقييمك للمحتوى

مواضيع ذات صلة

تواصل معنا :

التعليقات
bottom of page